Mietin nuortenkirjoja 80-90-luvulta (70-luku kenties). Minkä nimisiä nuortenkirjailijoita tuli Itä-Euroopasta? Mielessä on muutama hyvä lukumuisto, mutta nimet…

Kysytty

Mietin nuortenkirjoja 80-90-luvulta (70-luku kenties). Minkä nimisiä nuortenkirjailijoita tuli Itä-Euroopasta? Mielessä on muutama hyvä lukumuisto, mutta nimet unohtuneet täysin. Kirjat sijoittuivat Tsekkoslovakiaan, Neuvostoliittoon, Jugoslaviaan jne.

Vastaus

Vastattu

Tässä muutamia nuortenkirjailijoiden nimiä, joiden teoksia on ilmestynyt suomeksi 1970-1990-luvulla.

Bulgaria:

INKIOW, Dimiter

RADITSKOV, Jordan

Itä-Saksa:

DAVID, Kurt

HEIDUCZEK, Werner

HOLTZ-BAUMERT, Gerhard

KANT, Uwe

WELLM, Alfred

Puola:

JURGEL, Irena
KRUGER, Maria
LESKI, Janusz

Tsekkoslovakia:

JARUNKOVA, Klara
KALAS, Ivan
KNAPP, Hanna
PROCHAZKA, Jan
RUDOLF, Stanislav

Neuvostoliitto:

ASTAFJEV, Viktor
BULYTSEV, Kirill
DRAGUNSKI, Viktor
GAIDAR, Arkadi
GRIN, Aleksandr
KORINETS, Juri
ORESKIN, Boris
POGODIN, Radij
REKEMTSUK, Aleksandr
TROJEPOLSKI, Gavril
VORONKOVA, L.