Otsikko
Mielenosoitus oli jälleen epäonnistunut. Ei, ei nouse opintotuki, eikä sotilasavustuskaan, lapsilisästä puhumattakaan. Viranomaisista karun punaisen…

Kysytty

Mielenosoitus oli jälleen epäonnistunut. Ei, ei nouse opintotuki, eikä sotilasavustuskaan,
lapsilisästä puhumattakaan. Viranomaisista karun punaisen tiilirakennuksen edustalla olivat
vain vielä karummat mellakkapoliisit, jotka ajoivat seurueemme tiehensä pampuin ja
vesitykein. Suomenruotsalaiset jääkiekkofanitkaan eivät rientäneet apuumme, vaan
suuntasivat ohitsemme vanhaan halliinsa. Mistä tämä katkelma on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Katkelma voisi olla jostain Helmet-hausta sanoilla mielenosoitukset kaunokirjallisuus löytyvistä kotimaisista kirjoista.
http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=mielenosoitukset+kaunokirjalli…

Tuo katkelma saattaisi olla myös jostakin Staffan Bruunin romaanista, kuten Bailut barrikadeilla. Staffan Bruunilta suomennetut kirjat: http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=bruun+staffan&searchscope=9&m=…