Mieheni on kohta lukenut kaikki Reijo Mäen Vares-kirjat. Jotta saisin hänen lukuharrastuksensa jatkumaan kysyn mitä samantyylisiä kirjoja suosittelisitte…

Kysytty

Mieheni on kohta lukenut kaikki Reijo Mäen Vares-kirjat. Jotta saisin hänen lukuharrastuksensa jatkumaan kysyn mitä samantyylisiä kirjoja suosittelisitte hänelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myös muuhun Reijo Mäen tuotantoon kannattaa tutustua, esimerkiksi viiteen tukholmalaisesta ylikonstaapeli Sakari Roivaksesta kertovaan teokseen. Vareksesta on kirjoitettu myös oheiskirjoja, kuten Mäki, Reijo: Jussi Vareksen drinkkiopas (2003) ja Markku Haapio: Vareksen Turku(2009). Suomalaisista dekkarikirjailijoista voisi mainita mm. Seppo Jokisen (päähenkilö komisario Sakari Koskinen), Matti Remeksen (päähenkilö Ruben Waara) ja Keski-Suomesta esimerkiksi Markku Ropposen (päähenkilö yksityisetsivä Otto Kuhala). Kannattaa vilkaista myös laajaa dekkarikirjailijoista kertovaa internet-sivustoa, Tornion kaupunginkirjaston Dekkarinettiä osoitteessa http://www.tornio.fi/Kirjailijat.