Miksi suurin osa Ellery Queenin dekkareista Helsingin kaupunginkirjastossa ei ole lainattavissa?

Kysytty

Miksi suurin osa Ellery Queenin dekkareista Helsingin kaupunginkirjastossa ei ole lainattavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Monet Ellery Queenin kirjoista kuuluvat Suomen Dekkariseura ry:n Kallion kirjastolle lahjoittamaan kokoelmaan. Dekkariseuran toivomuksesta lahjoitus säilytetään kirjastossa yhtenä kokonaisuutena. Suurin osa kokoelmasta on sen vuoksi käsikirjastokäytössä eikä sitä lainata vaan teoksia annetaan asiakkaille kirjastossa luettavaksi.

Tervetuloa tutustumaan Dekkarikirjastoon ja Suomen dekkariseuran toimintaan joka kuukauden ensimmäisenä tiistaina klo 17-20. Päivät ovat tänä vuonna 7.11. ja 12.12. (poikkeuksellisesti kuukauden toinen tiistai).

http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kallio/dekkarikirjasto/