Otsikko
Lukupiirini käsittelee kirjoja maa kerrallaan. Nyt olisi vuorossa Mongolia. Onko olemassa suomennettua mongolialaista romaania tai kirjaa joka aiheeltaan…

Kysytty

Lukupiirini käsittelee kirjoja maa kerrallaan. Nyt olisi vuorossa Mongolia. Onko olemassa suomennettua mongolialaista romaania tai kirjaa joka aiheeltaan käsittelisi ko. aluetta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mongolialaisia romaaneja ei valitettavasti näy suomennetun, eikä Mongolia-aiheisten kirjojenkaan joukko järin suuri ole. Jos keskitytään romaaneihin, joissa Mongolia sinänsä on keskeinen aihe tai tärkeä tapahtumapaikka, tarjolle jää oikeastaan vain englantilaisen Conn Igguldenin historiallinen Valloittaja-sarja, jota tähän mennessä on suomennettu neljä osaa (Tasankojen susi, Nuolten herrat, Kunnian kentät ja Hopeinen valtakunta). Sarjan viides osa Conqueror ilmestyi vastikään alkukielisenä; se saataneen suomeksi vuoden 2012 aikana.