Otsikko
Luin nuoruudessani kirjan (ei kuvia), jossa seikkaili peikkotyttö. Hänen nimensä oli muistaakseni Kitja. Mennessään ihmisten luo hän kasvoi suuremmaksi ja…

Kysytty

Luin nuoruudessani kirjan (ei kuvia), jossa seikkaili peikkotyttö. Hänen nimensä oli muistaakseni Kitja. Mennessään ihmisten luo hän kasvoi suuremmaksi ja mennessään kotiin piti kutistua. Peikkojen luo mentiin kalliossa olevasta reijästä yms.
Mikähän kirja olisi kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Else Lassilan Hyväntuulenlaakso-teoksessa (1995) seikkailee Kitja-niminen henkilö. Romaanin salamaalaiset muistuttavat ulkoisesti hieman peikkoa. Voisiko tämä olla etsimäsi kirja?