Luin lehdestä että kirjastossa saa itse siirtää materiaalit vhs-kasetilta dvd:lle. En löytänyt kirjaston sivuilta mainintaa asiasta tai varausjärjestelmää…

Kysytty

Hei,

luin lehdestä että kirjastossa saa itse siirtää materiaalit vhs-kasetilta dvd:lle. En löytänyt kirjaston sivuilta mainintaa asiasta tai varausjärjestelmää. Kuinka voin varata ajan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjaston palveluhakemiston kohdassa Digitointipiste ja IT-tila löytyy tietoa asiasta: Tiedustelut ja ajanvaraus: puh. 03-8125 550 (lehtilukusali)

IT-TILA

* pääkirjaston 2. kerroksessa
* käytettävissä lehtilukusalin aukioloaikoina

Asiakastyöasemat (5 kpl)

* Internet-yhteys, MS Office 2000/2003 (Word, Excel, PowerPoint)
* 3,5" levykeasema,CD-RW/DVD-asema, USB-liitäntä
* yhdellä työasemalla tasoskanneri (CanoScan 4400F + MS Photoeditor)
* tulostus kaikilta työasemilta (0,1 €/kpl)
* varaukset ajanvarausohjelman kautta (0,5 -3 tuntia)

Digitointipiste

* VHS-kasetit voi digitoida DVD-levylle
* ajanvaraukset (1-4 tuntia) lehtilukusalista puh. 03-8125 550
* henkilökunta opastaa laitteen käytössä

Digitointipisteen käyttösäännöt (pdf)

Mikrofilmien lukulaitteet (3 kpl)

* varaukset ajanvarausohjelman kautta (1-3 tuntia/päivä)
* varausmaksu 1 euro
* tulostus (0,1 €/kpl)

Tiedustelut:
puh. 03-8125 550 (lehtilukusali)