Luin joskus 90-luvun lopussa novellikirjaa (luultavasti nuorille suunnattua) jossa oli novelli tytöstä, joka muistutti tavaratalon mallinukkeja. Loppujen…

Kysytty

Luin joskus 90-luvun lopussa novellikirjaa (luultavasti nuorille suunnattua) jossa oli novelli tytöstä, joka muistutti tavaratalon mallinukkeja. Loppujen lopuksi tyttö ryhtyi salaa esittämään mallinukkea ja asui tavaratalossa, kunnes jäi asiasta kiinni. Onko aavistustakaan, mikä kirja on mahdollisesti kysesssä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Novelli on nimeltään "Marian maailma", ja se sisältyy Ritva Toivolan
novellikokoelmaan Vampyyrimuoti: Fantastisia kertomuksia (Karisto 1996).