Otsikko
Luin joskus 70-luvula kirjan, jonka nimi on kateissa. Kirjassa kerrottiin nuoresta naisesta, joka yhtäkkiä tajusi kaikkien muitten ihmisten kadonneen. Bussit…

Kysytty

Luin joskus 70-luvula kirjan, jonka nimi on kateissa.
Kirjassa kerrottiin nuoresta naisesta, joka yhtäkkiä tajusi kaikkien muitten ihmisten kadonneen. Bussit olivat tyhjiä. Kauppaliikkeissä oli ovet auki, mutta ei ketään työntekijöitä, eikä asiakkaita. Muutama nuori ihminen koko maapallolla oli jäänyt, kaikki muut selittämättömästi hävinneet. Jotenkin nämä ihmiset sitten pikkuhiljaa löysivät toisensa. Kaupoista he hakivat ruokaa niin kauan, kuin jotain kelvollista oli jäljellä. Polttoaineesta alkoi tulla pula.

En muista kirjan nimeä, en kirjailijan nimeä. En edes sitä, miten kirja päättyi.

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä ehkä Lilian Kallion Ugudibuu (Tammi, 1975)?

Ugudibuu | Kirjasampo