Lueskelin vuosia sitten tietokirjaa, joka käsitteli naisia, jotka olivat jollain tavalla "tuhoutuneet" tai heidät oli esimerkiksi jonkun median avulla "tuhottu…

Kysytty

Hei,

Lueskelin vuosia sitten tietokirjaa, joka käsitteli naisia, jotka olivat jollain tavalla "tuhoutuneet" tai heidät oli esimerkiksi jonkun median avulla "tuhottu". Kirjassa mietittiin muun muassa Britney Spearsia ja siitä, miksi valtamediat olivat obsessoituneita tämän hermoromahduksista. En muista kirjasta kovinkaan paljon enempää. Muita avainsanoja voisi olla diva, sukupuoli, naiseus, feminismi...

Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Sandy Doylen teos Ihmisrauniot :naiset, joita rakastamme vihata, haukkua ja pelätä...ja miksi (Oy Scanria Ab, 2017). Doyle tutkii kirjassaan erityisesti amerikkalaismedian tapaa riepotella naispuolisten julkisuuden hahmojen elämää ja ongelmia. Doylen esimerkit yltävät Charlotte Brontën ja Sylvia Plathin kautta Britney Spearsin kaltaisiin viime aikojen tähtiin.

https://www.adlibris.com/fi/kirja/ihmisrauniot-9789525182507