Haluaisin suositella ensimmäistä kertaa äitiyslomalle jäävälle työkaverille elokuvia ja kirjoja, jotka käsittelisivät (ehkä feministisestä näkökulmasta)…

Kysytty

Haluaisin suositella ensimmäistä kertaa äitiyslomalle jäävälle työkaverille elokuvia ja kirjoja, jotka käsittelisivät (ehkä feministisestä näkökulmasta) vanhemmuutta, äitiyttä tai naiseutta. Mieluiten sellaisia teoksia, joita saa Riihimäen kirjastosta. Voitteko vinkata sopivia teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkiksi seuraavissa kirjoissa on aiheena äitys, naisen osa, isyys ja vanhemmuus. Nämä kaikki löytyvät Riihmäen kirjastosta.
Kaunokirjallisuutta:
Hakalahti, Niina: Uimataito (curling-vanhemmuus, hyvä äiti ja vaimo)
Hietamies, Eve: Tarhapäivä ja Yösyöttö (yksinhuoltajaisien näkökulma)
Katajavuori, Riina: Lahjat (kotiäidin haasteita, rooliodotuksia)
Kiiskinen, Kia: Äitiyspakkaus :(päiväkirjamerkintöjä lapsen ensi vuodelta)
Olsson, Belinda: Raskausjärkytys (uranaisen äitys)
Susi, Pauliina: Ruuhkavuosi (nykynaisen tasapainoilua uran, vauvan ja uuden kodin välillä)
Vartiainen, Petri: Isäasentoja(missä on isän paikka)

Friends with kids dv (ystävykset päättävät hankkia yhteisen lapsen)

Tietokirjallisuutta:
Berg, Kristiina: Äitiys kulttuurisina odotuksina
Helin, Sari: Huono äiti : tunnustuksia
Järvinen, Katriina: Vapaa nainen törmää todellisuuteen
Rantala, Jaana: Äiti älä tottele! : kaiken maailman kasvatusoppaita
Rotkirch, Anna: Yhdessä : lapsen kasvatus ei ole yksilölaji
Ruumiin kuvia : subjektin ja sukupuolen muunnelmia
Rämö, Satu: Vuoden mutsi
Sinkkonen, Jari: Isäksi ensi kertaa
Silfverberg, Anu: Äitikortti : kirjoituksia lisääntymisestä