Löytyykö Teiltä SFS-standardit ja etenkin EN 779:2003 versio Turusta? Saako sen kopioida ?

Kysytty

Löytyykö Teiltä SFS-standardit ja etenkin EN 779:2003 versio Turusta? Saako sen kopioida ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

SFS-standardit kuuluvat Turun kaupunginkirjaston kokoelmiin. Kaikkia standardeja pääsee lukemaan PDF-muodossa Suomen Standardoimisliiton verkkopalvelussa kirjaston asiakaspäätteillä, lisäksi vanhempia standardeja on säilytetty myös paperimuotoisena.

Kysymäänne standardia EN 779 ei meiltä löydy paperimuodossa, eli se on luettavissa ainoastaan PDF-muotoisena tietokoneella. Valitettavasti verkkopalvelun käyttöehdot kieltävät standardin kopioimisen, edes omaan käyttöön. Käyttöehtojen mukaan henkilökuntaa voi pyytää tulostamaan "lyhyitä otteita" standardeista.