Otsikko
Löytyykö seuraaviin lauluihin ruotsinkieliset sanat: Erik Lindströmin Armi ja Muistatko Monrepos'n sekä Nils-Erik Fougstedtin Romanssi. Maynie Sirén on 1950…

Kysytty

Löytyykö seuraaviin lauluihin ruotsinkieliset sanat: Erik Lindströmin Armi ja Muistatko Monrepos'n sekä Nils-Erik Fougstedtin Romanssi. Maynie Sirén on 1950-luvulla levyttänyt Monrepos'n ruotsiksi. Lars Huldén, Barbara Helsingius ja Benedict Zilliacus (Bez) ovat tehneet paljon ruotsinnoksia suomalaisista iskelmistä. Mutta löytyykö näihin kolmeen lauluun siis ruotsinkieliset sanat ja onko niitä painettu nuottivihkoina vai löytyykö jostain julkaisusta?

Vastaus

Vastattu

Nils-Eric Fougstedt'n Romans (Romanssi) -kappaleen ruotsinkieliset sanat löytyvät mm. Kanske en visa -nuottikokoelmasta, jota löytyy esimerkiksi Turun pääkirjastosta.

Minns du Monrepos -kappaleen (Muistatko Monrepos'n) ruotsinkieliset sanat näyttäisivät löytyvän Toivelauluja : kokoelma suosittujen laulujen ja iskelmien tekstejä 24 -nimisestä kirjasesta. Sitä on saatavilla Turun yliopiston kirjaston kokoelmassa. Kirjaa ei voi lainata kotiin, mutta se on luettavissa kirjaston tiloissa.

En valitettavasti löytänyt Armi-kappaleelle ruotsinkielisiä sanoja.

0 ääntä

Kommentit

Kirjoitin tuon puuttuvan.
Saa minun puolestani julkaista tällä palstalla tekijät mainiten.

Armi
(Erik Lindström/Saukki, sv. text, Matti Kuronen)

Vem är skönast bland de sköna,
härligaste mön av dem,
kvinnan som ett hjärta suckar för i skymningen?
Jag vet, vem hon är, den sköna,
flickan, skänkt från himmelen,
gissar, hon är lågan, brinnande i hjärtan än.

Ty, det finns bara en,
vars ögon allen,
kan mörklägga solens sken.
På avstånd jag är,
så hopplöst kär,
men aldrig blir hon mig när.

Jag vet, vem hon är, den sköna,
flickan, skänkt från himmelen,
jag vet, ingen någonsin är lik den skönheten.