Löytyykö seuraava tarina jostain Kalle Päätalon kirjasta: "Heti sodan jälkeen, säännöstelyaikana, isäntä tuli kyliltä sian takajalkoja repussaan. Emäntä…

Kysytty

Löytyykö seuraava tarina jostain Kalle Päätalon kirjasta:
"Heti sodan jälkeen, säännöstelyaikana, isäntä tuli kyliltä sian takajalkoja repussaan. Emäntä ihmetteli, ettei sitä ainakaan laillisin keinoin ollut hankittu, jolloin isäntä selitti, että kauppiaalla oli ollut siankinkku tiskin alla. Siitä oli järjestetty miesten kesken mulukunmittuukilpailu ja se, jolla oli pisin, sai lihat. Emäntä tuskitteli, ettei hän kehtaa nyt kylillä kulkea, kun mies on kaluaan julkisesti näytellyt, mutta isäntä lohdutti ja sanoi näyttäneensä vain sen verran, että pärjäsi."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kohta löytyy Päätalon kirjasta Hyvästi, Iijoki sivulta 169. Asia selvitettiin Kalle Päätalo -seuran avustuksella.