Löytyykö sellaisia lastenkirjoja taaperoikäiselle, jotka käsittelisivät nukahtamis- ja nukkumisongelmia esim. sadun keinoin? Eli olisivat tukena lasta…

Kysytty

Löytyykö sellaisia lastenkirjoja taaperoikäiselle, jotka käsittelisivät nukahtamis- ja nukkumisongelmia esim. sadun keinoin? Eli olisivat tukena lasta nukkumaan opetettaessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nukahtamis- ja nukkumisongelmia käsitteleviä lastenkirjoja ovat esimerkiksi seuraavat:

Forssén Ehrlin, Carl-Johan: Kani joka tahtoi nukahtaa : nukutussatu kaikille iltakukkujille
Teräs, Mila & Pertamo, Karoliina: Elli ja unenpää
Genechten, Guido van: Jannen unikirja
Mossmann, Barbara: Veeti ei saa unta
Chapman, Jane: Ei nukuta yhtään
Waddell, Martin: Pikku karhu ei saa unta
Hest, Amy: Kauniita unia, Sami

Lisää aihetta käsittelevää suomenkielistä lastenkirjallisuutta löytyy Vaski-kirjastoista esimerkiksi seuraavalla haulla (uni, unettomuus, nukkumaanmeno, nukahtaminen, rentoutus):

https://vaski.finna.fi/Search/Results?join=AND&bool0%5B0%5D=OR&lookfor0…

Kirjastossa asioidessasi voit pyytää lisää apua kirjaston henkilökunnalta.