Löytyykö opinnäytteen teoriakirjallisuudeksi sopivaa kirjallisuutta pelaamisesta ja sen hyödyistä, mahdollisuuksista jne.? Kyseessä on amk-opinnäyte, jossa on…

Kysytty

Löytyykö opinnäytteen teoriakirjallisuudeksi sopivaa kirjallisuutta pelaamisesta ja sen hyödyistä, mahdollisuuksista jne.? Kyseessä on amk-opinnäyte, jossa on luotu lautapeli kristillisen nuorisotyön käyttöön. Siinä tarvitaan teoriaa pelaamisesta, ryhmässä pelaamisesta (lautaa vastaan eli kaikki voittavat tai häviävät). Mieleeni ohjaavana opettajan tuli myös Nuorisotiedon kirjasto aineistoineen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pelikirjat käsittelevät yleensä tietokonepelejä.

Pelaamista ja populaarikulttuurin hyödyllisyyttä käsitellään teoksessa:

Kaikki huono on hyväksi : miten populaarikulttuuri tekee meistä älykkäämpiä / Steven Johnson ; suomentanut Kimmo Pietiläinen

Hakemalla HelMetin tarkennetulla haulla hakusanoilla "pelit" ja "sosiaalinen vuorovaikutus", tulee mm. tämä kirja:

Varpunen : varhaisen puuttumisen malli / Suvi Bouhlal, Taru Heinonen, Teemu Sulaoja