Löytyykö mistään Helsingin kirjastosta suomenkielistä tietoa muusikko Jimi Hendrixistä? Jos löytyy, niin mistä ja minkä nimistä?

Kysytty

Löytyykö mistään Helsingin kirjastosta suomenkielistä tietoa muusikko Jimi Hendrixistä? Jos löytyy, niin mistä ja minkä nimistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jimi Hendrixistä löytyy suomennettuna teos Henderson, David, Jimi Hendrix (Love kirjat, Hki, 1984). Sitä on vielä joissakin toimipisteissä jäljellä Helsingin kaupungin kirjastossa, näyttäisi että Malminkartanon ja Suutarilan kirjaston kappaleet ovat vielä todella kirjaston kokoelmissa. Saatavuuden voit tarkistaa aineistotietokannastamme (www.libplussa.fi).

Hendrixistä löytyy myös jonkun verran tietoa suomenkielisistä lehdistä, esim. Salminen, Kari, Nyt kierrätyksessä: Jimi Hendrix (Suomen kuvalehti 1997: 15); Juntunen, Juho, Jimi Hendrixin musiikki säilyy tuoreena, koska hän tulee aina olemaan 27-vuotias : Alan Douglas tuottaa musiikkia haudan takaa ( Soundi 1994: 6);(Soundi 1993:1-2); Porila, Mika, Jimi's blues (Blues News 1993:6); Hatakka, Heimo, Tutkija pureutui Hendrixin soundiin (Rytmimusiikki 1991:2).

Helsingin kirjastoista Pasilassa sijaitseva pääkirjasto säilyttää lehtiä, joten Sinun kannattaa tiedustella sieltä, onko edellä mainittuja lehtiä saatavilla.