Löytyisikö tutkielmia, raportteja, selvityksiä ym. koskien syväjohtaminen.

Kysytty

Löytyisikö tutkielmia, raportteja, selvityksiä ym. koskien syväjohtaminen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Syväjohtamista käsitteleviä kirjoja löytyy muutamia: -Tupiini, Hanna: Pandiitteja vai tykinruokaa? asiantuntijoiden johtaminen sotilasorganisaatiossa syväjohtamisen viitekehyksessä (2003), -Vuorio, Ville-Veikko: Syväjohtaminen, laatu ja tehokkuus maavoimien perusyksiköissä (2001), -Kinnunen, Tommi: Kadettien käsitykset johtajuudesta: käsityksien ilmeneminen syväjohtamisen mallin taustaa vasten (2001), -Kujala, Kaisa: Syväjohtamisen yhteys alaisten työmotivaatioon (2000) sekä Reserviupseerikoulun kurssikirja: RUK 215: Saga:1510999-20012000 (2000); näitä voi tiedustella kaukopalvelusta. Lehtiartikkeleita syväjohtamisesta on myös kirjoitettu, tosin kovin vähän:
-Viitala, Tuija: Johtamiskouluttaja, majuri Vesa Nissinen: syväjohtamisella ihmisten johtamista voi oppia tehokkaasti (Suomen autolehti 8/2002, s.12-13), -Nissinen, Vesa: Syväjohtaminen: kulmakivistä koulutus- ja henkilöstrategiaan (Sotilasaikakauslehti 2/2002, s.9-14) ja -Turunen, Vesa: Syväjohtaminen sopii myös siviiliin (Työ - terveys - turvallisuus 8/1999, s.4-5.
Toivottavasti näistä on jotakin apua.