Otsikko
Löytyisikö tietoa runosta, jossa on eri kuukausista värssy, asiakas muistaa vain maaliskuussa hanget hohtaa huhtikuu jo kevään kohtaa touko.... kesä... ym…

Kysytty

Löytyisikö tietoa runosta, jossa on eri kuukausista värssy, asiakas muistaa vain
maaliskuussa hanget hohtaa
huhtikuu jo kevään kohtaa
touko....
kesä... ym.

runo on jostain 50-luvulta jäänyt hänen mieleensä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei, kysymäsi runo löytyy kirjasta Kuosmanen, Paavo: Opin lukemaan Hki 1962. Aapinen on saatavilla Helsingin kaupunginkirjaston varastosta. Runo kuuluu näin:

Tammikuu
turkki päällä.
Helmikuu
järven jäällä.
Maaliskuu
hanki hohtaa.
Huhtikuu
kevään kohtaa.
Toukokuu
kukan tuoksu.
Kesäkuu
leikin juoksu.
Heinäkuu
uimaan, pienet.
Elokuu
koriin sienet.
Syyskuu
kouluun astut.
Lokakuu
varmaan kastut.
Marraskuu
lumen huntu.
Joulukuu
juhlan tuntu.