Löytyisikö mistään valmiiksi koottuna ensimmäisiä lauseita eri kirjoista?

Kysytty

Löytyisikö mistään valmiiksi koottuna ensimmäisiä lauseita eri kirjoista? Haluaisin koota taulun jossa olisi lauseita lempikirjoistani, mutta niiden etsiminen käsin on melko työläsurakka.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaisa Neimalan ja Jarmo Papinniemen teos Aloittamisen taito on kokoelma mestarillisia kirjan aloituksia. Siinä käsitellään maailmankirjallisuuden mieleenpainuvampia alkuja ja tutkitaan niiden voimaa. Olisiko tästä teoksesta apua? Kirja on saatavilla Helmet-kirjastoista ja sen saatavuuden voi tarkistaa osoitteessa helmet.fi.