Otsikko
Löytyisikö jostakin musiikkikirjastosta levyä "Al-Son", jossa Begoñda Olavide esittää keskiaikaista musiikia Andalusiasta ja Marokosta?

Kysytty

Löytyisikö jostakin musiikkikirjastosta levyä "Al-Son", jossa Begoñda Olavide esittää keskiaikaista musiikia Andalusiasta ja Marokosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Begoña Olaviden ja Mudeiar-yhtyeen levyä Al-Son ei löydy kirjastojen kokoelmista. Internetistä osoitteesta www.soundandmusic.com levyn tiedot löytyvät. Onko levyä saatavissa, jää epäselväksi, mutta Helsingin kaupunginkirjastolle voi aina tehdä hankintaehdotuksen. Lomake löytyy kirjaston internetsivuilta www.lib.hel.fi/fi-FI/forms/hankintaehdotus.asp .

HelMet-kirjastojen kokoelmista löytyy yksi levy, jolla Begoña Olavide esiintyy:

Isabel I, reina de Castilla - luces y sombras en el tiempo de la primera gran reina del renacimiento 1451-1504. Lauluja ja soitinteoksia Isabel I:n ajalta 1451-1504.

Andalusialaista keskiaikaista musiikkia löytyy kolmelta levyltä:

Orchestra Arabo-Andalusa di Tangeri. Incontro a Tangeri. Musiikkia Andalusiasta maurien aikaan 711-1492.

Delgado, Luis. El hechizo de Babilonia. Andalusialaisten naisrunoilijoiden runoihin 1000-1200 -luvuilta sävellettyjä lauluja.

Atrium Musicae de Madrid.Musique arabo-andalouse. Keskiajalta peräisin olevaa, Pohjois-Afrikasta ja islamista vaikutteita saanutta musiikkia Andalusiasta, soittimina mm. kamanja, rabab, nay, darabuka.