Löysin ostamani mökin vintiltä laatikollisen lippuja, joista osa oli vielä muovikääreessä. Lipun pohjaväri on punainen. Vasemmassa yläreunassa on…

Kysytty

Löysin ostamani mökin vintiltä laatikollisen lippuja, joista osa oli vielä muovikääreessä. Lipun pohjaväri on punainen. Vasemmassa yläreunassa on sinivalkoinen runonlaulajan kädet -kuvio. Onkohan kyseessä SMP:n lippu vai joku muu? Liput ovat ihan oikeasta lippukaupassa tehtyjä ja näyttävät aivan virallisilta puolueen tai järjestön lipuilta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Työväen ja Pienviljelijäin Sosialidemokraattisen Liiton (TPSL) lippu. Kuvia lipusta löytyy Arjenhistoria.fi-sivustolta:
http://arjenhistoria.fi/actions/search.php?s_start=0&s_class=2&s_adv[0]=Ty%C3%B6v%C3%A4en_ja_Pienviljelij%C3%A4in_Sosialidemokraattinen_Liitto&s_advfrom[0]=1