Otsikko
Löysin erikoiskirjastojen yhteisen nettihakujärjestelmän Pretty Lib. Sitä kautta löysin etsimäni aineiston ja hakujärjestelmä kertoo sen olevan Helsingissä…

Kysytty

Hei,

Löysin erikoiskirjastojen yhteisen nettihakujärjestelmän Pretty Lib. Sitä kautta löysin etsimäni aineiston ja hakujärjestelmä kertoo sen olevan Helsingissä Hyllyssä 02 ja paikkana Kirjasto. Missä tuo aineisto siis oikeasti on? Missä on tämä hylly 02 ja mistä kirjastosta on kysymys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erikoiskirjastojen PrettyLib-kirjastojärjestelmä toimii portaalina eri erikoiskirjastojen tietokantoihin. Tämä tarkoittaa sitä, että hakusanan etsimisen jälkeen valitset erikoiskirjaston, jonka tietokantaa haluat selata kyseisellä hakusanalla. Tietokannan valinta tapahtuu hakusanan etsimisen jälkeen "haun tulos kirjastojen tietokannoista" -sivulla, jossa on luettelo erikoiskirjastoista ja siitä, kuinka monta hakutulosta on erikoiskirjastoittain. Valittuasi haluamasi erikoiskirjaston, hakutulos näyttää vain valitsemasi erikoiskirjaston sijaintitiedot.