Löysin erään etsimäni tieteellisen artikkelin ebscohostin sivulta : http://connection.ebscohost.com/c/articles/11080247/decentralized-planning-multiobjective…

Kysytty

Löysin erään etsimäni tieteellisen artikkelin ebscohostin sivulta : http://connection.ebscohost.com/c/articles/11080247/decentralized-plann…

Sivusto ehdottaa, että voisin lukea artikkelin, mikäli kirjaudun ESPOO CITY LIBRARY - tunnuksilla sisään. Kokeilin kirjautua sisään tätä kautta käyttäen helmet-tunnuksia, eli kirjastokortin numeroa ja tunnuskoodia, mutta ei onnistunut. Onko tällainen linkki Espoon kirjaston ja ebscohostin välillä olemassa, ja onnistuuko tuo kirjautuminen jollakin tunnuksilla, jos on Espoon kirjastojen asiakas?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttäisi vähän siltä, että Ebsco mainostaa tuossa oikealla puolella kirjastoja, joiden kanssa sillä on sopimus. HelMet-kirjastoilla on käytössä Ebsco Masterfile Elite -tietokanta, jossa on englanninkielisten aikakauslehtien artikkeleita sähköisessä muodossa. Tietokantaa voi käyttää kirjaston asiakastietokoneilla, mutta tarkistin, ettei mainitsemaasi artikkelia valitettavasti löydy tuosta tietokannasta. Se kuulunee siten johonkin Ebscon tarjoamaan tietokantaan, jota HelMet-kirjastot eivät ole hankkineet.