Otsikko
Loppuvuodesta on edessä ensimmäinen eläke-mahdollisuuteni. Onko mitään yhtä kattavaa tietopakettia eläkkeelle siirtymisestä? Tietoa siitä, että mitä pitää…

Kysytty

Loppuvuodesta on edessä ensimmäinen eläke-mahdollisuuteni. Onko mitään yhtä kattavaa tietopakettia eläkkeelle siirtymisestä? Tietoa siitä, että mitä pitää tehdä ja ilmoittaa, ja minne. Mitä eri eläkkeitä voin saada ja miten. Entä jos haluan jatkaa, niin mitä sitten ilmoitetaan ja tehdään, ja minne. Miten lasken ja selvitän, kannattaako työssä jatkaminen vaiko ei. Esimerkiksi Postilla on hyvä ja kattava nettisivu siitä, mitä pitää muistaa kun osoite muuttuu. Samantapaista kaipaan eläkkeiän tullessa eteen.

Vastaus

Vastattu

Suomi.fi -sivustolle on kerätty kansalaisille runsaasti tietoa eri aiheista moniin elämäntilanteisiin. Myös eläkeasioista on kansalaiselle runsaasti tietoa ja siellä on kerrottu, mitä kaikkea pitää tehdä, että asiat tulevat hoidetuiksi.

Etusivu - Suomi.fi -> Tiedot ja palvelut -> Kansalaiselle -> Sosiaalinen turva -> Eläkkeelle

(suora linkki: Eläkkeelle - Suomi.fi )