Lasten kuvakirjat: Leijonanhammas ja Silkkitassu, Köyhä mies ja omena, Urhea pikku räätäli, Jäniksen ja siilin kilpajuoksu sekä Vanha mies ja karhu mm. on…

Kysytty

Hei ! Lasten kuvakirjat: Leijonanhammas ja Silkkitassu, Köyhä mies ja omena, Urhea pikku räätäli, Jäniksen ja siilin kilpajuoksu sekä Vanha mies ja karhu mm. on kirjoittanut Janosch. Mikä on Janoschin koko nimi, minkä maalainen syntyperältään, sekä kirjoittaessaan esim. edellä mainitut kirjat?
Hyviä, kiinnostavia, persoonallisia kirjoja.
Kustantajan sivuilta löytyy vain sukunimi.Kiitos paljon, jos saan lisätietoa niiden kirjoittajasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Horst Eckert, taiteilijanimeltään Janosch, on syntynyt 11. maaliskuuta 1931 Puolassa Zabressa sepän poikana. Hän asui pitkään Münchenissä, mutta nykyisin hänen kotinsa on Teneriffalla.

Tietoa Janoschista löydät Mevi Kosken kirjasta Ulkomaisia satu- ja kuvakirjailijoita eli kuka loi Lorinalätyn, 1998.
Kirjan saatavuuden voi tarkistaa Helmet-aineistohausta http://www.helmet.fi

Suomenkielistä tietoa löytyy myös osoitteesta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Janosch