Lapseni (10-vuotias poika) on ihastunut Holly Webbin kirjoihin, jossa aiheina on eläinystävät (Vili eksyksissä, Misu tahtoo ystävän jne.). Kirjailijan koko…

Kysytty

Lapseni (10-vuotias poika) on ihastunut Holly Webbin kirjoihin, jossa aiheina on eläinystävät (Vili eksyksissä, Misu tahtoo ystävän jne.). Kirjailijan koko tuotanto on nyt luettu, ja kaipaisin tietoa vastaavansisältöisistä kirjoista. Lapseni lukutaito on sujuva, mutta hänen mielestään on ollut kiva lukea kirjoja, jotka lukee alusta loppuun 2-3 illassa. Suurin syy, että kyseiset kirjat ovat olleet niin mieluisia on kuitenkin kirjojen herttainen sisältö. Olisiko teillä vinkkejä vastaavanlaisista (vaativuudeltaan joko samaa tasoa tai vähän vaativampaa, sivumäärä voi olla myös isompi) herttaisista ja vähän jännistä kirjoista? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia kollegan ehdotuksia. Toivottavasti näistä löytyy kiinnostavia.

- Paula Norosen Supermarsu-kirjat
- Veera Salmen Puluboi-kirjat
- Neal Laytonin Mammuttikoulu-kirjat
- Eppu Nuotion Kingi-kirjat
- Sinikka ja Tiina Nopolan Risto Räppääjä -kirjat
- Tuula Kallioniemen Konsta-kirjat

Kirjat saa lainaan Helmet-kirjastoista:

http://www.helmet.fi/fi-FI