Lapsena kuuntelin paljon kasettikirjoja ja jostain on jäänyt päähän pätkä laulua. "Me kaivamme kaivamme käytävää, tuli vastaamme vesi tai jää, täällä päivämme…

Kysytty

Lapsena kuuntelin paljon kasettikirjoja ja jostain on jäänyt päähän pätkä laulua.

"Me kaivamme kaivamme käytävää, tuli vastaamme vesi tai jää, täällä päivämme alkaa ja päättyykin, niin kai orjalle kuuluukin."

Kun näin reilun 30 vuoden jälkeenkin tuon muistaa niin olisi kiva tietää mistä tarinasta se on. Osaatteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme valitettavasti saaneet selville, mistä laulusta on kyse. Muistaisiko joku lukijoista sen?

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

... *Täällä päivämme alkaa ja päättyykin oomme orjia tietenkin, oomme orjia tietenkin.
2 säkeistö, Hiki otsalla virtaapi helmeillen vaan me louhimme laulellen, tämä raskain työ tämä tuskan tie, meiltä orjilta hengen vie, meiltä orjilta hengen vie.
Muita säkeistöjä en muista mutta yks päättyy,... Nämä luolat vain jälkeemme jää. Ja joku just tollai, niin kai orjalle kuuluukin. Laulut on tarinassa jossa päähenkilö on sarvipää samppa. C-kasetilla penskana ne kuuntelin monneen kertaan, tarinassa on myös joku merirosvolaulu, merirosvoja meitä on seitsemän me ilkeitä ollaan niin.... Ja rosvojen vangiksi joutui, liipukka onneton, kostui silmänsä kyyneliin kotiin tahtoi vaan vankina oltava on.
Laulujen nimiä en minäkään muista ja en niitä netistä oo löytäny vaikka monesti oon ettiny

I have been looking for the same song! It was on a cassette i bought in mid finland in 89, and I remember this song as well as Tao Tao. Would love to find it again, let me know if you succeed!

C-kasetti ”Samppa Sarvipää ja Merirosvot” , vuosi 1986. Kasetilla on seuraavat laulut: Sarvipää I, Merirosvot, Lii Lii Liipukka, Kuitenkin Kuitenkin, Kiltit rosvot ja Sarvipää II.

huhhahhei ja rommia pulloon

C-kasetti ”Samppa Sarvipää ja Merirosvot” , vuosi 1986. Kasetilla on seuraavat laulut: Sarvipää I, Merirosvot, Lii Lii Liipukka, Kuitenkin Kuitenkin, Kiltit rosvot ja Sarvipää II.