Lapsena 80-luvun ja 90-luvun vaihteessa meillä oli kasetillinen lastenlauluja joita kuuntelimme aina automatkoilla. Iso osa lauluista oli sellaisia, että niitä…

Kysytty

Lapsena 80-luvun ja 90-luvun vaihteessa meillä oli kasetillinen lastenlauluja joita kuuntelimme aina automatkoilla. Iso osa lauluista oli sellaisia, että niitä kuulee vieläkin mutta yksi on osoittautunut todelliseksi arvoitukseksi. Tämä saunalauluksi nimeämäni kappale on sellainen, että kukaan muu ei tunnu kuulleen sitä ikinä ja omat haut eivät ole tuottaneet tulosta. Jos veljeni ei muistaisi samaa laulua luulisin jo kuvitelleeni kaiken. Ehkä te voitte kuitenkin auttaa oikean laulun löytymisessä.

Oikeasta nimestä ei ole siis mitään käsitystä mutta laulussa lauletaan saunassa käymisestä. Laulussa on (muistaakseni) ainakin sellainen kohta kuin "litsläts litsläts pestään peppu x3, saunassa lämmintä on". Muistaakseni myös muiden ruumiinosien pesemisestä puhutaan ja voi olla, että välillä lauletaan myös "saunassa mukavaa on".

Mistä voisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu

Emme myöskään onnistuneet löytämään etsimääsi laulua. Muistaisikohan kukaan palvelumme seuraajista kysyjän etsimää laulua?

0 ääntä

Kommentit

Hieno palvelu auttaa laulujen tekijöitten jäljille. Kuitenkin monen suomalaiseksi luullun ns.kansalaulun/sävelmän alkuperää on vaikea löytää. Tekijätiedot ovat siis matkalla maailmalta unohtuneet. Mielenkiinto herää kun ymmärsin esim. Nokipoika laulun tarinan. Mutta mahtaako laulu tulla Englannista tai esim. Italiasta?
SUURKIITOS Palvelusta!