Lainassa on noin kymmenen CD-levyä ja kaikki alkavat rutista soittimessa suunnilleen toisen biisin kohdalla. Omat levyt kuuluvat ihan normaalisti. Voiko olla…

Kysytty

Lainassa on noin kymmenen CD-levyä ja kaikki alkavat rutista soittimessa suunnilleen toisen biisin kohdalla. Omat levyt kuuluvat ihan normaalisti. Voiko olla mahdollista että nämä KAIKKI lainatut levyt vain sattuvat olemaan vähän viallisia? Tuntuu niin isolta sattumalta, mutta en keksi mikä muukaan vika voisi olla...

Vastaus

Vastattu

Hei!

Se voi olla hyvinkin mahdollista. Kirjaston CD-levyt ovat kovassa käytössä. Rutina tai jumittaminen voi johtua naarmuista tai tahroista. Kannattaa tarkistaa, näkyykö levyn lukupinnalla sormenjälkiä tai muita tahroja. Ne voi puhdistaa itse esimerkiksi kevyesti kostutetulla mikrokuituliinalla. Puhdistusliike suuntautuu levyn keskiöstä ulkoreunaa kohti. Kun palautat levyjä kirjastoon, kerro siellä, jos levy ei ole toiminut hyvin. Jos levy ei ole vielä kovin naarmuinen, niitä voidaan hioa kirjastossa.