Lainasin lehtiä helmet-kirjastossa (Vantaalla). Kun olin lainannut 14 kpl lehtiä, kone ei ottanut vastaan enempää eli en enää voinut lainata lisää. Kun…

Kysytty

Hei, lainasin lehtiä helmet-kirjastossa (Vantaalla). Kun olin lainannut 14 kpl lehtiä, kone ei ottanut vastaan enempää eli en enää voinut lainata lisää. Kun selailin nyt kotona ohjeitanne että onko kirjat ja lehdet eritelty maksimimäärät mitä voi lainata kerrallaan, siellä löydän vain että 100 lainaa saa olla yhtäaikaa. Onko lehdillä kuitenkin tämä maksimi eli 14 kpl ? Minulla ei siis ollut mitään muita lainauksia tällä hetkellä eli silloin kun tein itsepalveluautomaatissa nämä lainaukset, kuin nämä nyt lainaamani 14 kpl lehdet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Asiakkaalla voi olla kerralla lainassa enintään yhteensä 100 teosta. Lehtiä ja kirjoja ei ole eritelty eli lehtien maksimilainausmäärä ei ole 14 kpl. Vaikuttaa siltä, että lainausautomaatti on temppuillut. Sinun olisi kannattanut kääntyä asiakaspalvelun puoleen lainaustapahtuman keskeytyessä automaatilla.