Otsikko
Lainasin 2 kirjaa, joiden kansissa vasta kotona huomasin tarran: lainaa ei voi uusia, laina-aika 2 viikkoa, kyseessä on best seller -teos. Olen matkoilla ja…

Kysytty

Lainasin 2 kirjaa, joiden kansissa vasta kotona huomasin tarran: lainaa ei voi uusia, laina-aika 2 viikkoa, kyseessä on best seller -teos. Olen matkoilla ja kirjat ovat mukanani. Palaan vasta kolmen viikon päästä. Paljonko joudun maksamaan myöhästymisestä, tuleeko muita sanktioita? Olen siis ulkomailla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Myöhästymismaksu on 20 senttiä kirjalta vuorokaudessa. Jos kirjat palautetaan seitsemän vuorokautta myöhässä, kertyy niistä myöhästymismaksuja siis yhteensä 2,80 €.

http://www.helmet.fi/Preview/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Lainaaja…