Otsikko
Lähdeviittauksiin liittyviä kysymyksiä: Jos jotain esitelmää, tutkielmaa tms. varten etsii tietoa fyysisestä kirjasta, mikä vuosiluku tulee merkitä…

Kysytty

Lähdeviittauksiin liittyviä kysymyksiä:

Jos jotain esitelmää, tutkielmaa tms. varten etsii tietoa fyysisestä kirjasta, mikä vuosiluku tulee merkitä lähdetietoihin, mikäli vaihtoehtona on teoksen alkuperäinen julkaisuvuosi, käytetyn käännöksen julkaisuvuosi tai uudistetun painoksen julkaisuvuosi, jonka pohjalta on käännös tehty? Vai joku muu vuosi?

Jos teos on kuvitettu, ja kuvittajan nimi mainitaan kannessa kirjoittajan ohella, tuleeko myös kuvittajan nimi mainita lähdetiedoissa?

Vastaus

Vastattu

Vuosiluku on lähteenä käyttämäsi niteen julkaisuvuosi. Usein mainitaan myös ensimmäisen painoksen julkaisuvuosi. Myös kuvittajan nimi tulee mainita lähdeluettelossa.