Kuuntelin taannoin kirjan, enkä muista nimeä enkä kirjailijaa. Kyseessä oli dekkari, jossa oli pääosassa naispuolinen poliisi. Hänellä oli mies ja teini…

Kysytty

Kuuntelin taannoin kirjan, enkä muista nimeä enkä kirjailijaa.

Kyseessä oli dekkari, jossa oli pääosassa naispuolinen poliisi. Hänellä oli mies ja teini-ikäinen tytär, ehkä myös toinen lapsi (nuorempi poika?). Poliisi otti työkseen kiinni seksin ostajia, ja kirjassa puhuttiin siitä, että seksiä ostaneet miehet usein pyytävät sakon työpaikalle tmv, eivätkä kotiin, jotta vaimo ei sitä näe. Lisäksi kirjassa oli jonkinlaista aviodraamaa ja siihen liittyi miehen kitaran hajoittaminen. Yhdessä kohtauksessa poliisin tytär lähti bileisiin ja häntä ahdisteltiin matkalla, jolloin äiti meni väliin ja hakkasi nämä ahdistelijat.

En usko kirjan olleen suomalainen, mutta kuitenkin pohjoismaalainen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko olla kyseessä Gustaf Skördemanin Sara Nowak -sarjan ykkösosa Geiger? Kuvaus Kirjasammossa.