Haluaisin varata CD-kirjoja Vaskin kautta. Mitä tarkoittaa lause "vain lukemisenesteisille" ?

Kysytty

Haluaisin varata CD-kirjoja Vaskin kautta. Mitä tarkoittaa lause "vain lukemisenesteisille" ? Eikö siis lukutaitoiset voi niitä varata ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-kirjastojen valikoimassa on runsaasti cd- äänikirjoja, jotka ovat lainattavissa kaikille asiakkaille joilla on kirjastokortti ja lainausoikeus. Joidenkin äänikirjojen kohdalla on merkintä ”Daisy-äänikirja vain lukemisesteisille”. Nämä ovat Celia-kirjaston materiaalia, jotka ovat tarkoitettu vain lukemisesteisille ja Celian rekisteröityneille käyttäjille. Lukemisesteisiksi katsotaan henkilöt, joille lukeminen on vaikeaa tai mahdotonta esimerkiksi vamman, sairauden tai lukivaikeuden vuoksi.

Celian verkkosivuilla tarkemmat säännöt ja rajaukset palvelun käyttöön:

https://www.celia.fi/palvelut/aanikirjat-yksityishenkiloille/tarkista-oikeus-palveluihin/

Äänikirjoja löytyy myös vapaasti kaikille kirjaston asiakkaille E-äänikirjoina Ellibs-verkkokirjastosta, jota voi käyttää omalla kirjastokortin tunnuksella ja pin-koodilla:

https://www.ellibslibrary.com/fi/collection/0?format=MP3