Kuuntelin eilen 14.2 klo 17-18 välillä kanavaa ja siellä soitettin upeanaisen laulama kappale jossa hän lauloi "Be my valentine"..Kukahan onesittäjä ja mikä on…

Kysytty

Hei !Kuuntelin eilen 14.2 klo 17-18 välillä kanavaa ja siellä soitettin upeanaisen laulama kappale jossa hän lauloi "Be my valentine"..Kukahan onesittäjä ja mikä on kappaleen nimi?Mukava olisi saada tämä tieto...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleisradiolla on vastauspalvelu nimeltä "Mikä musiikki soi ohjelmassa?" osoitteessa http://yle.fi/yleisradio/faq/ohjelmat/mika-musiikki-soi-ohjelmassa. Sinne voi lähetä kysymyksen sähköpostiosoitteella ohjelmapalaute@yle.fi ja kertoa miltä kanavalta ja koska kappaleen kuuli ja kuvailla kappaletta ja sen esittäjää.
Vastauspalvelusta vastattiin, että "Ylen suomenkielisillä radiokanavilla on tullut vain puheohjelmaa tuohon kellonaikaan. Mainitsemasi My Funny Valentine on soinut Yle Radio 1:llä, mutta aamupäivällä. Silloin sen esitti matalaääninen naislaulaja Chet Baker.
Laulu on kuunneltavissa Areenassa Muistojen bulevardi -ohjelmassa vielä n. kolmen viikon aja. Tässä linkki: http://areena.yle.fi/radio/1777204"

My funnu Valentin -laulussa ei kuitenkaan ole sanoja "be my Valentine". Jos kuitenkin tarkoitat tätä laulua, se löytyy Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta Chet Barkerin esittämänä useilta CD-levyiltä, esimerkiksi Chet in Chicago (2008), Autumn leaves: the best of Blue Note ballads (2006)jne.

Toisaalta Internetin kautta voi kuunnella pätkän ainakin parista laulusta, joiden sanoissa on kohta "be my Valentine". Ne löytyvät seuraavista osoitteista:

http://www.songlegacy.com/StandardSongs/BeMyValentineSong.html. Tämän romanttisen laulun tekijä ja esittäjä on Jaimsy Kennedy.

Räväkämpi esimerkki on vuoden 2009 Eurovision laulukilpailussa Moskovassa Ukrainan edustajana olleen Svetlana Lobodan laulu "Be My Valentine (Anti-Crisis Girl)", joka löytyy osoitteesta http://www.tradebit.com/filedetail.php/45107023-be-my-valentine-anti-cr….

2 ääntä

Kommentit

Chet Baker oli kyllä mies.