Otsikko
Kuuntelen yhtä Knalli ja sateenvarjon jaksoa, jossa mainittiin sanat "50 crossia". Kirjoitin tuon jälkimmäisen sanan niinkuin luulen että se kirjoitetaan.

Kysytty

Kuuntelen yhtä Knalli ja sateenvarjon jaksoa jossa mainittiin sanat "50 crossia". Kirjoitin tuon jälkimmäisen sanan niinkuin luulen että se kirjoitetaan. Nuo sanat liittyvät johonkin neuvotteluun jossa tilataan jotakin eli ts. kyseessä on jokin vanha tilavuus/pituusmitta. Yritin etsiä tietoa googlesta siinä onnistumatta.

Vastaus

Vastattu

Kielitoimiston sanakirjan mukaan krossi on kappalemitta, joka tarkoittaa 12 tusinaa, eli 144 kappaletta. Otavan isossa tietosanakirjassa mainitaan, että sana tulee ranskan kielestä (grosse).