Otsikko
Kuulin vuosia,vuosia sitten radiosta"Tämän runon haluaisin kuulla"-ohjelmassa erittäin koskettavan runon, enkä ole sitä itse mistään löytänyt. Runo kertoi…

Kysytty

Kuulin vuosia,vuosia sitten radiosta"Tämän runon haluaisin kuulla"-ohjelmassa erittäin koskettavan runon, enkä ole sitä itse mistään löytänyt.
Runo kertoi äidistä joka on sairaalassa (ilmeisesti vakavasti sairaana) ja miettii lastaan joka on kotona (yksin?) kouluun lähdössä. Tarkemmin en osaa siitä kertoa, se vain jäi mieleeni ja olen usein sitä miettinyt. Haluaisin sen lukea uudelleen. Kuka mahtoi olla runoilija ja mikä runon nimi on?

Vastaus

Vastattu

Kyseistä runoa ei valitettavasti ole löytynyt. Runoa on etsitty mm. kirjoista ”Tämän runon haluaisin kuulla 1-3” (ilmestyneet vuosina 1978-2000) ja ” Tämän runon haluaisin kuulla : kaikkien aikojen rakastetuimmat” (2014). Kukaan kollegoistakaan ei ole runoa tunnistanut. Ehkä runoa voisi tiedustella vielä Yleltä, https://asiakaspalvelu.yle.fi/s/?language=fi

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei.
Olisikohan runo Pirkko Liisa Linjan runo kirjassa Tänään ei vielä tuule.

Sieltä varmaan löytyy myös