Otsikko
Kun olin pieni 40-50-luvulla luin kirjan, joka oli silloin jo vanha ja varmaan opettavainen. Se kertoi sairaasta tytöstä, muistaakseni Viola tai ehkä Violet,…

Kysytty

Kun olin pieni 40-50-luvulla luin kirjan, joka oli silloin jo vanha ja varmaan opettavainen. Se kertoi sairaasta tytöstä, muistaakseni Viola tai ehkä Violet, joka makasi sängyssä ja teki kuolemaa. Kirja oli hyvin kaunis ja surullinen, varmaankin tarkoitettu opettavsiseksi, Jumalasta siinä tietysti puhuttiin, kuten asiaan kuuluikin. Kirjan lopussa tyttö kuoli. Olen vain unohtanut kirjan nimen. Tuskinpa sit kirjastoista enää löytyy, mutta haluaisin tietää kirjan nimen ja kirjoittajan

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla teos Enkelin siivin : kuvitettu kertomus lapsille ja nuorisolle (On angels' wings). Tekijäksi mainitaan Mrs Greene ja teoksen on englannista suomentanut Alli Wiherheimo. Kirja ilmestyi suomeksi ensimmäisen kerran vuonna 1919 ja siitä otettiin uusintapainos vuonna 1925.

Alla olevasta linkistä Kirjasampoon voi lukea kuvauksen kirjasta.

Enkelin siivin Kirjasammossa

Englanninkielinen alkuteos on digitoitu. Siitä voit katsoa tuntuvatko kuvat tutuilta.

https://www.gutenberg.org/files/59967/59967-h/59967-h.htm

Oman verkkokirjastosi alueella Enkelin siivin -teosta ei ole lainattavissa, mutta voit tilata sen kaukopalvelun kautta muualta Suomesta.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos, juuri tätä etsin. Etäinen muisto lapsuuden ajalta. Vaikutti suuresti pikkutyttöön. Kiitos.