Kun lapsi piirtää talon, siinä on usein puu talon vieressä. Mitä tämä puu symboloi? Ruskea runko ja vihreä "hattu"? Odotan mielenkiinnolla vasstausta

Kysytty

Kun lapsi piirtää talon, siinä on usein puu talon vieressä.
Mitä tämä puu symboloi? Ruskea runko ja vihreä "hattu"?
Odotan mielenkiinnolla vasstausta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aivan tarkkaa vastausta ei etsitystä kirjallisuudesta löydy.
Lapset piirtävät tärkeäksi koettuja asioita, jotka ovat oleellisia juuri piirtämishetkellä.
Kysymyksestä ei selviä myöskään lapsen ikä

Tutkittu on kirjat: Kowalski: Luova lapsi, Kauppinen: Kuvaamataidon didaktiikka ja Heikkinen: Nyt minä piirrän.
Niihin kannattaa tustustua: sisältävät paljon erilaista tietoa lasten luovuudesta ja piirtämisestä