Otsikko
Kun Helmetin asiakaspalvelu neuvoo kysymään kaikista Suomen kirjastoista Helmetin kysy.fi:n ollessa kesälomalla, niin kysyn: Osanneeko joku kertoa miksi…

Kysytty

Kun Helmetin asiakaspalvelu neuvoo kysymään kaikista Suomen kirjastoista Helmetin kysy.fi:n ollessa kesälomalla, niin kysyn: Osanneeko joku kertoa miksi Helmetissä ei voi uusia kirjaa, josta on 1 varaus mutta neljä kappaletta saatavana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen kirjastojärjestelmä toimii tällä hetkellä siten, että jos tietystä teoksesta on yksikin varaus, niin lainojen uusiminen ei onnistu ennen kuin tämä varaus on käsitelty ja lähetetty matkaan varaajan kirjastoon. Varaukset käsitellään kirjastossa niin nopeasti kuin mahdollista ja uusimisen estyminen on yleensä hyvin lyhytaikainen haitta. Sinun kannattaa kokeilla uusimista jonkin ajan kuluttua uudelleen.

https://www.helmet.fi/fi-FI

3 ääntä

Kommentit

Miksi yhtä niistä saatavana olevasta kirjasta ei toimiteta sille varaajalle?
Onkohan mahdollisesti niin, että varaus on lukittu?

Johan on ohje: jonkin ajan kuluttua.
Pari minuuttia, pari tuntia, pari päivää?