Otsikko
Kummallisia tapahtuu taas Jakomäen kirjastossa... Varasin kirjan, sain tiedon että se on paikalla ja menin hakemaan. Ei löytynyt varaushyllystä. Kiireiltäni…

Kysytty

Kummallisia tapahtuu taas Jakomäen kirjastossa... Varasin kirjan, sain tiedon että se on paikalla ja menin hakemaan. Ei löytynyt varaushyllystä.
Kiireiltäni en ehtinyt jäädä kyselemään. Nyt kirja ei ole enää "noudettava 9.10 mennessä" vaan se on "matkalla"...

Vastaus

Vastattu

Tällä palstalla en voi kommentoida asiakkaiden henkilökohtaisia tietoja lainauksista, varauksista yms., mutta todennäköisesti kuvaamasi tapaus liittyy kirjaston palvelinpäivityksen (30.9.) jälkeen ilmaantuneisiin järjestelmähäiriöihin. Vikatilanteesta johtuen palautukset ja varaukset eivät ole kirjautuneet järjestelmään oikein. Tänään 8.10. viat on saatu korjattua ja järjestelmä toimii taas normaalisti. Saattaa vielä kuitenkin kestää jonkin aikaa, että kuormasuma saadaan purettua.

Jos jokin mietityttää omissa lainoissa tai varauksissa, kannattaa ensisijaisesti kääntyä oman kirjaston puoleen. Helmet-kirjastojen yhteystiedot löytyvät osoitteesta https://www.helmet.fi/fi-FI.