Kuka on seuraavien säkeidn tekijä? "Olen kuullut matkasauvas sinä kuljetit kauas, kauas. Monet kulutit anturat. Minun sallinet lojua, makaan. En astu…

Kysytty

Kuka on seuraavien säkeidn tekijä?

"Olen kuullut matkasauvas
sinä kuljetit kauas, kauas.
Monet kulutit anturat.

Minun sallinet lojua, makaan.
En astu askeltakaan.
Ohi kiitää maailmat."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Säkeet on runoillut Aaro Hellaakoski. Ne ovat peräisin vuonna 1943 julkaistun Uusi runo -kokoelman sikermästä Pientä kokoa. Runo sisältyy myös suuren osan Hellaakosken lyyrisestä tuotannosta yksiin kansiin kokoavaan Runot-valikoimaan.