Kuka on kuvittanut F. E. Sillanpään Ihmiselon ihanuus ja kurjuus -teoksen vuoden 1948 painoksen kannen? Onko sama kuvittaja kuvittanut muitakin Sillanpään…

Kysytty

Kuka on kuvittanut F. E. Sillanpään Ihmiselon ihanuus ja kurjuus -teoksen vuoden 1948 painoksen kannen? Onko sama kuvittaja kuvittanut muitakin Sillanpään teoksia?

Vastaus

Vastattu

Kansikuvan oikeassa alalaidassa on nimikirjaimet E. T., jotka kertovat, että kannen on tehnyt Erkki Tanttu. Hän on suunnitellut kannet myös useisiin muihin Sillanpään teoksiin. Tanttu oli hyvin tuottelias kuvittaja ja merkittävä taidegraafikko.

Lisätietoa:
Wikipedia: Erkki Tanttu
Markku Tanttu: Päällys: Erkki Tanttu: kirjankansitaidetta seitsemältä vuosikymmenneltä (2015)