Löysin vinttiä siivotessa kaksi grafiikkataulua, kaupunkikuvia, Helsinki ja Oulu. Alla lukee molemmista Finlandia 1-9. Taiteilijan nimeä ei ole. Valoa vasten…

Kysytty

Löysin vinttiä siivotessa kaksi grafiikkataulua, kaupunkikuvia, Helsinki ja Oulu. Alla lukee molemmista Finlandia 1-9. Taiteilijan nimeä ei ole. Valoa vasten katsotessa näkyy kaksi leimaa. Toinen on nimi, josta en saa selvää conqui jotakin. Toinen leima on jokin "logo", muistuttaa hiukan Arabian piippuleimaa. Mistä löytäisin tietoa, varsinkin näistä leimoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Vanhojen tavaroiden aarrekirja" -teos (2001) opastaa jonkin verran taiteen keräilyharrastukseen. Siinä on myös mukana Arabian leimat. Hyvä johdatus siihen, miten Helsinkiä on kuvattu kuvataiteessa on Helsingin kaupunginmuseon julkaisu "Rakas Helsinki", jossa kerrotaan myös teosten julkaisemista massapainotuotteiksi. Suomalaisia maisemia esittelevä litografia teos "Finland framstäldt i teckningar" -teos julkaistiin 1845-52, sen tekijöinä oli mm. Magnus von Wright.