Kuka on kirjoittanut tämän runo? Missä kokoelmassa? Runo menee suurinpiirtein näin: Kun minä saavun lokakuu / niin luonto vielä kolkostuu / ja rehellisesti…

Kysytty

Kuka on kirjoittanut tämän runo? Missä kokoelmassa? Runo menee suurinpiirtein näin:
Kun minä saavun lokakuu / niin luonto vielä kolkostuu / ja rehellisesti lausun sen / mä suveanne suosi en. / Sen teillä hävittäen hiivin / ja tallaan kukan viimeiset / jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on nimeltään Vuosileikki ja sen on kirjoittanut Alpo Noponen. Runo on ilmestynyt Valistuksen lukukirjassa 1906. Runo sisältyy kokoelmaan Runo on vapaa (Otava, 1996). Kirja on lainattavissa Keravan kaupunginkirjastosta.