Otsikko
Kuka on kirjoittanut sananlaskupätkän, jossa sanotaan seuraavasti: "kahta säkkiä sä kanna, toiseen kerää, toisesta sä anna"? Olen ymmärtänyt, että se saattaa…

Kysytty

Kuka on kirjoittanut sananlaskupätkän, jossa sanotaan seuraavasti: "kahta säkkiä sä kanna, toiseen kerää, toisesta sä anna"? Olen ymmärtänyt, että se saattaa olla suomennos, jostakin, mitä Goethe on kirjoittanut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Goethe on eri lähteiden mukaan kirjoittanut seuraavasti: "Do you want to live happily? Travel with two bags, one for giving, the other for receiving.” Sanonnassa on sama ajatus, vaikka puhutaankin matkustamisesta.

https://quotefancy.com/quote/840377/Johann-Wolfgang-von-Goethe-Do-you-w…