Kuka on kirjoittanut runon, jossa on ainakin säkeet "Taas tänään se ihme on uusi, /että puoleeni käännyt noin /ja hymyjä pienen suusi/. kuin vuokkoja poimia…

Kysytty

Kuka on kirjoittanut runon, jossa on ainakin säkeet "Taas tänään se ihme on uusi, /että puoleeni käännyt noin /ja hymyjä pienen suusi/. kuin vuokkoja poimia voin." Ja: "Ja me vaiheilla unen ja valveen/ taas heräämme ihanaan talveen/ on ensi lumien kuu."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on itse asiassa Elina Vaaran käsialaa ja nimeltä ”Aamu”. Se on ilmestynyt kokoelmassa ”Hopeaviulu” (1928) ja löytyy myös Vaaran kokoelmasta ”Valitut runot” (useita painoksia). Ensimmäinen katkelmasi on runon toisesta säkeistöstä ja toinen taas ensimmäisen säkeistön lopusta.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei! Onko mahdollisuutta saada tähän runoa kokonaisuudessaan? En ehdi etsiä kirjaa käsiini ja runolle olisi tarvetta.