Kuka on kirjoittanut kritiikkiartikkelin nimeltään Realismin perilliset, ja joka on julkaistu Turun Sanomissa 31.12.1977.

Kysytty

Kuka on kirjoittanut kritiikkiartikkelin nimeltään Realismin perilliset, ja joka on julkaistu Turun Sanomissa 31.12.1977.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

31.12.1977 Turun Sanomissa oli artikkeli nimeltä Realismin perillinen. Kritiikki käsitteli Päätalon samana vuonna Gummerukselta ilmestynyttä kirjaa Ahdistettu maa, joka kuuluu sarjaan Juuret Iijoen törmässä. Kritiikin oli kirjoittanut Jussi Kallio.
Tietoja sanomalehtiartikkeleista voi kysellä lehtien arkistoista, tietopalvelu niissä on vain usein maksullista.
Useimmissa suuremmissa kirjastoissa vanhat sanomalehdet ovat tutkittavissa mikrofilmeinä. Esim. Turun kaupunginkirjastossa Uutistorilla voi lukea Turun Sanomaa mikrofilminä vuodesta 1905. Mikrofilmin lukulaite kannattaa varata etukäteen, samalla voi tehdä tilauksen filmeistä joita haluaa lukea. Uutistori sijaitsee pääkirjaston uudisosan ensimmäisessä kerroksessa, Linnankatu 2. Puhelinnumero uutistorille on 02-2620621.