Haluan löytää artikkeleita, jotka käsittelevät Asikkalaa. Esim. mistä löydän Lahti -lehden vuodelta 1914, nro:89, artikkelin nimi on Muistelmia Asikkalasta?

Kysytty

Haluan löytää artikkeleita, jotka käsittelevät Asikkalaa. Esim. mistä löydän Lahti -lehden vuodelta 1914, nro:89, artikkelin nimi on Muistelmia Asikkalasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit etsiä Asikkalaa käsitteleviä lehtiartikkeleja LASTU –verkkokirjastosta: www.lastukirjastot.fi/lahti
Valitse Tarkennettu haku sivun vasemmasta reunasta. Kirjoita hakusanakenttään Asikkala ja laita ruksi kohtaan Näytä sisältö/artikkelit/kappaleet. Sitten rajaa Aineistolajiksi (toiseksi alin) valikosta Artikkelit. Tällä hakutavalla pitäisi tulla yli 600 Asikkalaa käsittelevää artikkelia. Voit rajata hakuasi enemmänkin esimerkiksi julkaisuvuodella (esim. 1990-2011) tai tarkentamalla aihetta lisähakusanoilla (esim. asikkala anianpelto).

Vuoden 1914 Lahti –lehti löytyy Lahden pääkirjastosta mikrofilminä. Lahden pääkirjaston lukusalissa on käytettävissä kaksi mikrofilmien lukulaitetta ja niiltä voi myös tulostaa artikkelin. Tiedustelut ja ajanvaraukset puh. 03-8125 550 (lehtilukusali).